1haftanın özeti

Resim
Herkese merhaba arkadaslar 1haftadır yoktum ortalarda.. Size daha önce bahsettiğim üzere Türkiye'ye Ankara'ya ailemin Berkant kuzenimin instagram paylaşımı.. Rahatsızlanmadan önceki düğünde fotoğraf çekerken kuzenime el sallarken.. yanına gittim. Aslında bu "tatili" planlarken İstanbul'a, abimlerin yanına gitmek vardı aklımda ama hayat planlarla yürümüyor.. 1ay önce anneannem çok hastalandı_aniden. Barsak düğümlenmesi olmuş, apar-topar ameliyata alındı. Ameliyat sonrası Yoğun Bakım Ünitesi'nden, makinaya bağlı kaldı.. Gerçekten bebekler gibi bakıldı_abimin arkadaşları sağolsunlar GATA'da çok ilgilendiler. Dayım hep yanında kaldı. Annem ve teyzemler günlük gidip-geldiler hastaneye. Yani bende "tatil" olayını iptal edip anneannemi görmeye, anneme destek olmaya rotamı Ankara'ya çevirdim. Perşembe sabah uçağım vardı. Ben daha Ercan'dayken haber geldi babamdan: Anneannemi kaybettik.. Hastalanmadan önce görüntülü konusup, dolaylı yol

iftara fırın sütlaç :)

Herkese merhaba arkadaşlar
Bugün size epeydir yapıp test ettiğim fırın sütlaç tarifinden bahsedeceğim:)
eğer benim gibi sıcakken güvecin kenarlarını silmezseniz, böyle kötü sunum yapmış olursunuz.. kusura bakmayın..

Aslında ilk tarifi Buradan aldım. Püf noktalarını buradan kaptım. Bakmalısınız.. 


Ana sütlacı _yani devamlı yaptığınız_ yapmayı biliyorsanız zaten işiniz çok kolay. Süt olarak ise, eğer siz şanslısınız ve halis inek sütünüz varsa ne mutlu. Ama ben burada (burada sütün belki en doğalını bulabiliriz ama ne yazık ki henüz öyle bir girişimde bulunamadık) Koop'un tam yağlı inek sütünü kullandım. 
Koop buranın yerel markası olup adını Sütcülük şirketi olan kooperatif'in kısaltmasından almış. 1958yılında kurulmuş. Süt ve süt ürünleri yanı sıra kutu meyvesuyu da yapmaktadır (ayrıntılı bilgi ve int sayfası için). Normal de günlük tüketirken ne bileyim kahveye filan katarken Koop'un YARIM yağlı inek sütünü kullanırken; bu tarz tatlılarda kesinlikle TAM yağlı sütünü kullanıyorum (çünkü bi'kere yarım yağlı süt ile normal sütlaç yapmıştım çok sulu oldu ve güzel olmadı tabi ki) Bir daha ki projem, bu süt ile ev yoğurdu yapmak:) Annem ile bi' kere hazır süt ile denemiştik ama olmamış_kıvamı tutmamıştı yoğurdun. Bakalım bu süt ile nasıl olacak:)


Neyse bakalım kullandığım sütten uzunca bahsettikten sonra; ne yazık ki, full bütün işlemleri fotoğraflandırmamışım:/ Neyse ben yaptığım işlemleri anlatayım (normal standart gramajlara verdiğim adresten bakabilirsiniz. Parantez içlerine püf noktaları ve ben nasıl yaptım, bulabilirsiniz):

- Sütü tencere de kaynatıyoruz (aman gözünüz üstünde olsun arkanızı dönünce taşmayı pek sever he he) sütü 5dakika kaynattıktan sonra içerisine toz şekerini ve vanilya çubuğu/vanilya şurubu/vanilin artık ne varsa elinizde ondan ekliyoruz (=> ben 1lt süt için 1su bardağı şeker, 1vanilin ekliyorum. )

- Diğer taraftan 1kere yıkadığımız pirinçleri 1'e 1 oranda haşlıyoruz (bir kere yıkadığımız için nişastalı olacak ve kapağını kapattığınızda taşma yapması muhtemel * Bence fırın sütlaç, normale göre birazcık daha katı olmalı, yani normalde 1su bardağı pirinç kullanıyorsanız bu sefer 1buçuk su bardağı kullanın, bence :d * diriliğini kendiniz belirleyin ve ona göre gerekirse su oranını tekrar ayarlayın=> ben 1lt süte 1su bardağı pirinç/1,5su bardağı su ile haşlıyorum. Çünkü diri pirinç sevmiyorum..)


- Kaynayan şeker+vanilyalı sütün içerisine bu haşlama/lapa pirinçleri ekleyin ve kısık ateşte karıştırın..

- Tüm bunlar olurken, 2 ykaşığı nişastayı 2su bardağı su ile pürüzsüz açın. İçerisine 
ne kadar açıklayıcı bilmiyorum ama
temperlemenin sonuna doğru bir kare :D

1yumurta sarısını ekleyin ve hızlıca çırpma teliyle çırpın. Bundan sonra temperleme işlemi yapacağız (video da öyle diyor. öğrenmiş oldum :d) yani; yumurta ve nişastalı suyu  süt karışımına bir anda eklersek yumurta, kaynamış sütte pişer. Pişmesin diye, onu biraz ılıştırmamız-süte hazırlamamız lazım:) ocaktaki sütlü sıcak karışımdan 1kepçe yumurta-nişasta ikilisine ekleyip, hızlıca karıştırıyoruz. Ben bunu 3kepçe halinde yapıyor ve her kepçede karıştırıyorum. Daha sonra yumurta-nişasta ikilisi ısındıysa işlemi terse sarıp 3kepçeyi tekrar ocaktaki şekerli-süte ekliyoruz ve yine her kepçe de tencereyi karıştırıyorum (tüm bu işlemler olurken ya sütün ocağını kısın ya da tamamen kapatın_zaten kaynamıştı_ ki taşmasın) ve böylelikle temperleme işlemi bitmiş, sütlacımız hazır olmasına az kalıyor.) bu arada fırını 200derecede açın ısınsın

- Fırına girecek kaselerinize (ben minik güveç kullandım) sütlaçları abartmayacak şekilde koyun ve hepsini 
bi'fırın tepsisine yerleştirip, altına MUTLAKA su ile doldurun (eğer tabana su eklemezseniz sütlaçlar taşıp tüm fırınınızı batırabilirmiş.. Aman unutmayın! )

Bilmem su belli oluyor mu?* anladığınız üzere, fırından çıktıktan sonra:)

- Fırında, üstü kızarıncaya kadar _yaklaşık 15dakka ve fazlası size kalmış_ pişirip çıkarıyoruz. Taa-ta ! :))

- Sonra fındıkları toz olmayacak şekilde ezip bir tencerede, olduğu gibi (tabi ki yağ 

eklemeden yani) kavuruyoruz. Son ocaktan almadan tarçını da bu aşamada ekleyebilirsiniz..
Afiyet olsun! :)



Notlar:
-> Öncelikle beni en çok merak ettiren; içerisinde ki yumurtanın kokup-kokmayacağıydı. Ama o kadar süte 1 yumurta sarisi hiç kokmadı tabi ki:)
-> Kesinlikle enn az 1gece bekletilip yenilmeli. Ben aşure, helva, baklava bu taraz tatlıları sıcak severim. Ama kesinlikle fırın sütlaç beklemiş (bekledikçe güzelleşiyor bence) ve soğuk yenmeli
-> Fındıklı ilk defa yedim (kavurmak bana ait çiğ de ekleyebilirsiniz.. Bu arada fındık ne kadar pahalılaşmış öyle:/), çook beğendim:) 
ama üstüne alternatif ne ekleyip de yiyebilirim derseniz; Normal sütlaca ben nescafe (granürlü olanlarından. Klasik gibi toz olanlarından değil) ekleyip yemeyi çok severdim. Gunluk hayatinizda kahve sevenlerdenseniz, buna da bir deneyin derim, en azından azıcık ekleyin ve tadın :) (bizde klasik olduğu için deneyemedim henüz. ama normal sütlaca yakışıyorsa bence buna da yakışır)


Not: Her ne kadar iftara yakın saate paylaşsam da canı çeken olduysa kusura bakmasın lütfen.. Allah kabul etsin..





Herkese taptatlı günler
Hayırlı Ramazanlar:)

xx_gris




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kalyon Oje ve Bakım Yağlarım

INGLOT BEAUTIFIER TİNTED CREAM ve INGLOT MATTİFYİNG SYSTEM 3S PRESSED POWDER ROUND

DOA BOYALI SAÇLAR İÇİN SÜLFATSIZ ŞAMPUAN (post2)