1haftanın özeti

Resim
Herkese merhaba arkadaslar 1haftadır yoktum ortalarda.. Size daha önce bahsettiğim üzere Türkiye'ye Ankara'ya ailemin Berkant kuzenimin instagram paylaşımı.. Rahatsızlanmadan önceki düğünde fotoğraf çekerken kuzenime el sallarken.. yanına gittim. Aslında bu "tatili" planlarken İstanbul'a, abimlerin yanına gitmek vardı aklımda ama hayat planlarla yürümüyor.. 1ay önce anneannem çok hastalandı_aniden. Barsak düğümlenmesi olmuş, apar-topar ameliyata alındı. Ameliyat sonrası Yoğun Bakım Ünitesi'nden, makinaya bağlı kaldı.. Gerçekten bebekler gibi bakıldı_abimin arkadaşları sağolsunlar GATA'da çok ilgilendiler. Dayım hep yanında kaldı. Annem ve teyzemler günlük gidip-geldiler hastaneye. Yani bende "tatil" olayını iptal edip anneannemi görmeye, anneme destek olmaya rotamı Ankara'ya çevirdim. Perşembe sabah uçağım vardı. Ben daha Ercan'dayken haber geldi babamdan: Anneannemi kaybettik.. Hastalanmadan önce görüntülü konusup, dolaylı yol

"KURUFASULYE-PILAV" SURPRİZİ

Selam arkadaşlar

Bugün malum tanışma yıl dönümü filan sevgilime yapmadığım bi' yemeği yapayım dedim. Kurufasulye-pilav (hani alkış he he )!! 


Amaan Damla bu da yemek mi diyenleriniz olacaktır kabul ediyorum ama hemen bir açıklık getireyim konuya: 
Efenim benim yemeklerle aram hiç iyi olmadı, yemek dışında:) Bence artık kapsül filan da çıkarsın şu bilim insanları hani 1damla suyla blüp diye bi' tabak yemeğe dönüşen var ya onlardan :) neyse bizim evde öyle çok yemek pişmez açıkçası pişse de eşim yapar sağ olsun. Ben nerede pasta-börek, kilo aldırıcı yemekler ya da yamaklık işler (sofra kur/kaldır, bulaşık toparla vs.) varsa oradayımdır. Yapabildiğim yemek sayısı da sınırlı iken bu ikimizin de sevdiği ayrıca bizim için "özel" olan yemeği (evlenme teklifi ederken Turan'ım bana kendi elcağızlarıyla hazırlamıştı da sonraki postlarda detaylı anlatırım artık) sevdiğim adama yapayım dedim. Ama ondan farklı yapmam lazımdı (tabi ki he he), bende minik güveçlerde yapayım dedim. Fena da olmadı hani:) 
Denemek isteyenler için:

Efenim burada durup şu adet bu bu adet şu diye anlatmayacağım size. Sadece içeriğini yazayım sizler zaten benden iyi eminim biliyorsunuz bu yemek yapma işlerini o yüzden çözersiniz konuyu:) zaten acayip basit bi tarif. Neden? Çünkü ben üşengeç bi insanım:)) Neyse bari ana malzemeleri yazmaya başlayım:


-> başlamadan önce; ben hazır haşlanmış kurufasulye vardı evde (Antalya usulu piyaz için
durur hep dolapta_isterseniz veririm tarifini sonra) konserve olarak. Onu kullanacağım. Siz isterseniz aksamdan ıslatılmış ve haşladıktan sonra bu dediklerimi yapın. Çünkü fasulyeler haşlanmış olmalı.
-> bir de, fırınınızı 170dereceye açarsanız sosu hazırlarken ısınsın 
-> bir de, en son üstüne azıcık kaşar rendeleri ekleyeceğim buradan biline

- sıvı yağ
- kuru soğan (sıçan dişi) + sarımsak (çok az 1diş filan)
- sucuk dilimleri (yarım/hilal şeklinde)
- domates sosu (ya da taze domates rendesi filan da olur)
- biraz su (göz kararı
- istediğiniz baharatlar (ben: tuz, karabiber, pul biber, kırmızı toz biber, çok az nane, çok az kekik, çok az sarımsak tozu ekledim)

Bu malzemeler pişiyor orta ateşte. yani siz biliyorsunuzdur, önce soğanlar pembeleşecek diğerleri yavaş yavaş eklenecek filan zaten pişme/ekleme sırasına göre yazdım size. 


Neyse, sonra güveçlere fasulyeyi eşit olarak paylaştırdım. üstüne bu domatesli-sucuklu sulu sostan bolca gezdirerek ekledim. Hatta tam denk geldi (o yüzden şu şu adet diye vermedim size gözkararı 2kişilik yaptım ben). Sonra fırına yolladım. 

Bu arada o pişerken 1ölçüden şehriyeli pirinç pilavı yaptım. 
Fasulyeler pişmeye yakınken (15dk filan)
üstlerine azıcık kaşar rendeleri gezdirip, tepsiyi/ızgarayı fırının en üst rafına çıkardım. 5dakka da böyle bekledi fırında. 

Bu arada pilav da pişti. Kocişte kalktı uykusundan. Ufak bir sofra hazırladık (dolapta ne varsa yoğurt, kuru soğan, turşu vs). Tam süper sürpriz olmasa da (yarısında uyandı çünkü) Turan acayip sevindi. Neden? Ben ve yemek yapmak, hem de yardım istemeden ondan. Gözleri doldu çocuğumun :D 
Güzel anlara bir yenisi daha eklendi.
Yapacak olanlarınız varsa şimdiden afiyet olsun arkadaşlar (ve perde kapanır)  
orta sehpa candır :)
Gris'i unutur muyuz hiç:) Ona da yaş mama vererek azıcık sevindirdik:) hep kuru kuru nereye kadar:))




















Bugün de karnımız doydu çok şükür. Allah olmayanlara da versin, amin. 















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kalyon Oje ve Bakım Yağlarım

INGLOT BEAUTIFIER TİNTED CREAM ve INGLOT MATTİFYİNG SYSTEM 3S PRESSED POWDER ROUND

DOA BOYALI SAÇLAR İÇİN SÜLFATSIZ ŞAMPUAN (post2)